Monday, May 28, 2012

AFF Suzuki Cup 2012 | Kaka Malaysia dalam skuad ?

Nazmi di Portugal

Ketua jurulatih skuad Harimau Malaya, Datuk K.Rajagobal kini dalam persiapan awal dalam memperkasa pasukanya untuk kejohanan Piala AFF Suzuki 2012 yang akan dihoskan bersama oleh Malaysia dan Thailand. Selaku juara bertahan dan pasukan pilihan, tekanan pasti sudah dirasai oleh Rajagobal untuk memenuhi harapan menggunung para penyokong Harimau Malaya yang pasti inginkan episod kejayaan 2010 diulangi.

Namun kini pasukan bimbingan Rajagobal dilihat belum cukup bersedia menghadapi kejohanan yang bakal berlansung pada bulan november nanti apabila masih tidak mampu untuk mempamerkan aksi mantap dalam perlawanan-perlawanan persahabatan yang diatur sama ada menentang pasukan Liga Super mahupun negara-negara lain.

Masalah keserasian dan kepincangan di barisan tengah negara dilihat begitu meruncing dimana di posisi tersebut, "regular player" seperti ketua pasukan, Safiq Rahim, Amar Rohidan, K.Gurusamy dan beberapa lagi pemain masih tidak mampu menyumbang "creativity" kepada pasukan.

Penyelesaian terbaik ialah K.Rajagobal perlu menyerap pemain muda negara yang beraksi di kelab divisyen 1 Portugal, S.C Beira-Mar iaitu Nazmi Faiz kedalam skuad senior negara untuk menyelasaikan masalah "cretivity" di bahagian tengah. Nazmi mampu "dribbles" dan juga mampu membuat hantaran-hantara jauh yang tepat seperti yang dipertontonkan ketika bersama skuad Harimau Muda di kejohanan Sukan Sea yang lalu.

Apabila ditanyakan K.Rajagobal sama ada beliau akan serap Nazmi ke skuad senior, ini jawapan beliau " I'll monitor his progress at the AFC U22 qualifiers. If he does well, I'll consider him for the Suzuki Cup" - Peluang untuk Nazmi menyarung jersi skuad senior dilihat begitu cerah dengan prestasinya sekarang yang dilihat begitu konsisten. 

boa sorte Nazmi !

No comments:

Post a Comment